Ember Knights : Heroes of the Nexus Edition
In this fast-paced action rogue-lite, play as Ember Knights, the last spark of hope of a universe in turmoil. Praxis, the mad sorcerer, has syphoned the life out of the Ember Tree and fled through the four Prime Worlds spreading corruption in his path. In solo or co-op (up to 4 players), use powerful weapons and skills to hack and slash deadly hordes, defeat epic bosses, free the decaying Prime Worlds and restore energy to the Ember Tree! A BLAZING ACTION ROGUE-LITE Legendary warriors, the Ember Knights, are skilled in the wielding of the universe's most powerful weapons, each with their own modification system! However, the sword doesn’t make the knight… Through action-packed combat rooms, you’ll need to chain your attacks and perfectly time your swings to unleash fiery attacks. Agile and fearless, use your pace and dodge to outsmart, counter, and stun your enemies! IGNITE DEADLY COMBOS With 7 distinct weapons, 9 modifications per weapon, 20 skills, and well over 100 relics, there are hundreds of deadly builds to create. From a fire spreading scythe wielder to a relentless damage resistant spellcaster to a poison spreading archer with summons, forge your own build during your runs. In co-op, coordinate with your friends to set up combos and synergies between your playstyles. FACE PRAXIS’ HORDES Beasts, specters, sorcerers, mechanized amphibians, and creatures of all sorts… Fight over 60 unique monsters and variations each with their own unique attacks and behaviors. In addition, be prepared to face challenging Elites and Champions; the most resistant and deadliest versions of Praxis’ devoted minions. You will have to adapt your playstyle to each encounter and learn from your mistakes if you wish to succeed. INCUR THE WRATH OF THE BOSSES The real challenge for the legendary Knights will lie in the epic bosses and their corrupted variations. From the Royal Phalanx to the Plague Bringer, Praxis will summon anything in his power to stop you. Try different builds, upgrade your Ember Tree, and don't fear death. Persistence will be your key to victory! WRATH OF THE ARCHITECT DLC – INCLUDED Included in the Ember Knights: Heroes of the Nexus Edition, the Wrath of the Architect DLC is changing the entire game: with a new final boss – The Architect, 4 new bosses and 4 new mini-bosses in altered versions of the Prime worlds filled with altered hordes of enemies with new attacks and patterns. To help the knights, 2 powerful new weapons (Hyper Gloves & Ember Buster) and 9 devastating new skills are added to their arsenal.