Clue
Join fellow detectives all over the world in the official digital board game version of Clue/Cluedo! Gather crucial evidence, interrogate suspects and solve the original murder mystery. Follow Miss Scarlett, Colonel Mustard, Professor Plum, Chef White, Solicitor Peacock and Mayor Green through the iconic Tudor Mansion, unlocking their motives and alibis as you go. Enjoy Clue/Cluedo the way you remember it in Classic Mode, or jump in for a quick game with Clue Cards mode. Alternatively, if you want to really test your sleuthing skills, try a new investigation format available exclusively to Clue/Cluedo – Ultimate Detective. In Ultimate Detective Mode, everyone answers suggestions at the same time…but secretly! Face your suspects in a direct interrogation as you rely on your skills of deduction to get to the truth. Experience the mystery, solve the murder and become a top-tier detective! HOW TO PLAY CLUE/CLUEDO: 1. Three cards are dealt face-down and set aside – this is the solution to the crime! 2. Everyone is dealt three Clue Cards. These are automatically crossed off your clue sheet, as they can’t be part of the solution. 3. Roll the dice and move around the board. 4. When you enter a room, you can make a suggestion – select who you think the murderer is, what weapon they used and where the crime happened. 5. Other players will then aim to disprove your suggestion; if one of your suggestions matches a card in their hand, they show you that card to disprove it. 6. Use your clue sheet to keep track of which characters, weapons and rooms have been disproven. 7. Think you’ve figured it out? It’s time to make an accusation! Be careful though – if you’re right, you win, but if you are wrong, you’re out! FEATURES THE CLASSIC TUDOR MANSION – Play the beloved original board game, now rendered in stunning 3D animation and entirely ad-free! A BRAND-NEW GAME MODE – Exclusive to the digital version of Clue/Cluedo, Ultimate Detective Mode lets you interrogate multiple characters at once. MULTIPLE MODES – Compete against cutting-edge AI opponents that adapt to your skill level for the perfect game, or challenge detectives around the world. You can also play a private online match or local multiplayer with friends and family. ADDITIONAL ORIGINAL CONTENT – What happened after the shocking events of Tudor Mansion? Find out in a series of original new crime scenes designed specifically for the digital version of Clue/Cluedo! New characters emerge, bringing with them new clues, motives and case files to consider as you travel around the world in search of the truth. Sharpen your mind with the iconic murder-mystery board game, now available on Xbox!