Pro Jank Footy
Pro Jank Footy is an over-the-top arcade comedy-sports game. Score goals to unleash game-changing power-ups, build a deck of absurd abilities, and tackle a season where no two matches are ever the same—solo or with your mates. AUSTRALIAN RULES FOOTBALL LIKE YOU'VE NEVER SEEN IT Australian Footy is the most attended domestic sports league in the world! 36 players on a field, an obscenely large oval, and a ball that looks like a sunburnt lemon... For those outside the loop, “Aussie Rules” could mean anything. Pro Jank Footy takes this confusion and runs with it—a fast-paced, comedic sports game where you're constantly changing the rules. WORLD-CLASS COMEDY With commentating from Aunty Donna's Broden Kelly and the creative minds of David Ashby and Dario Russo behind cult TV series Danger 5 and Italian Spiderman driving the humor, Pro Jank Footy is jam-packed with comedy, charm and Australianisms. FEATURES ROGUELITE GAMEPLAY – Every goal scored lets your opponent choose from over 150+ ridiculous power-ups that completely alter the match. Or, play classic mode for simple, arcade footy with no power-ups. VERSUS MODES – Face off against AI or challenge your mates in couch co-op and online play. SEASON MODE – Lead your team through a full season with deck-building mechanics to unlock and customize power-ups as you progress. RETRO ARCADE NOSTALGIA – Inspired by classic 90s sports games, blending pixel-perfect action with buttery-smooth modern gameplay. UNIQUELY AUSTRALIAN – Aussie Rules meets Aussie humor. It’s chaotic, unpredictable, and proudly embraces Australian culture. MULTIPLE TEAMS & STADIUMS – Play as 11 unique teams across 4 iconic stadiums, each with their own quirks, hazards, and surprises.