Last Days of Lazarus
Set in a post-soviet Eastern Europe, Last Days of Lazarus tells the story of a troubled man, long estranged, returning to his childhood home after his mother’s death to spend some time with his sister Lyudmila. But as the country around him seems to fall apart, so does reality itself, with a series of unexplainable events leading him on a quest to find out more about his family’s disturbing past. Last Days of Lazarus is a first-person adventure game with a strong narrative, rich visuals and supernatural elements, heavily inspired by post-communist Romania, its troubled history, eerie locations, religious beliefs and strange superstitions. As the story unravels, you’ll meet questionable characters whose corrupted version of the truth you’ll need to navigate. With a troubled past yourself, you’ll struggle not only with solving the mysteries laid upon you but also with keeping alive any sliver of hope for salvation.