S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
THE LEGENDARY S.T.A.L.K.E.R. RETURNS The Zone has expanded, now spanning a much bigger, harsher and more seamless open world. Known for its gritty, rusted atmosphere, where the world feels eerily alive. It’s a brutal landscape, shaped by danger, mystery, and survival. Only the brave are able to push through. WELCOME TO THE ZONE In 1986 the world witnessed the Chornobyl Nuclear Power Plant accident. The second catastrophic explosion came in 2006. What followed was the birth of THE ZONE — an anomalous place where the laws of our world no longer apply. Years later, the Zone is still sealed off, yet there are those that dare venture into it, they call themselves… STALKERS. WHAT IS OUT THERE, NO ONE TRULY KNOWS Explore the abandoned city of Pripyat, the rusted skeleton of the Duga-1, forgotten villages and hidden underground laboratories concealing dark secrets, all lost for decades now reclaimed by the Zone. And scattered across it all — anomalies that rewrite the laws of physics, each one guarding an artifact worthy of dying for. THE ZONE IS UNFORGIVING... Scavenge and trade what you can, tune your loadout with numerous guns, attachments, detectors and gear, as you face deadly radiation, unexplainable anomalies, bloodthirsty mutants, and rival stalkers who'll drop you for your gear without a second thought. Resources are scarce, equipment wears out - make every bullet count. NO STALKER’S JOURNEY IS THE SAME Choose your allies and enemies wisely, and overcome countless hardships. Every choice, big and small, will shape your path ahead. Each perilous expedition could be your last. Some only go in once. Most go back… to them the Zone becomes a way of life. THE ZONE AWAITS The Zone doesn't stand still, it's a living world where factions, stalkers, mutants, and the environment constantly interact, always moving even without you, and it won't stop when you're gone. Unforgiving, it lures stalkers from all over, on the hunt for its treasures and secrets. Good hunting, stalker.