S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chornobyl - Enhanced Edition
Back to where it all started — the S.T.A.L.K.E.R. Trilogy, one of the most visionary and groundbreaking survival first-person-shooters of all time returns. Now upscaled, enhanced must-play journey for a new generation. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chornobyl, the first chapter of the Legends of the Zone Trilogy, which started it all. Welcome to the former exclusion territory near the Chornobyl Nuclear Power Plant… the most dangerous place on Earth. Play as The Marked One, face sinister mysteries, radiation-soaked anomalous threats and moral dilemmas, as your decisions determine your destiny in this immersive dark sci-fi saga. EMBRACE THE DESOLATION Navigate the isolation and suspense of a harsh Eastern European wilderness, filled with hundreds of desperate vagabonds, mutant creatures, and lurking dangers unseen. EXPLORE ANOMALOUS WORLD Venture through realistic locations deeply rooted in the anomalous aftermath of the Chornobyl disaster. Each area holds its own grim secrets and discoveries, awaiting the bravest stalkers. SURVIVE AT ALL COSTS Treacherous anomalies, invisible radiation, starvation, and ruthless mutants will hunt you in the Zone. Carefully manage your resources and utilize an arsenal of over 30 weapons. Your choices pave a non-linear path toward multiple endings in your quest to uncover the Zone's darkest secrets. Good Hunting, stalker.