ISLANDERS: New Shores
The next chapter in the beloved minimalist city-building franchise is here. ISLANDERS: New Shores invites you back to a world of tranquil creativity, now reimagined with expanded gameplay, stunning visuals, and a host of fresh features that build on the charm of the original. Whether you're a longtime fan or a newcomer, prepare to explore, build, and strategise like never before. Build Your Dream Cities Across 50 Unique Levels Explore over 44 building types across 6 diverse biomes, each available in 4 vibrant colour variations, letting you customise your strategy and create truly unique cities. Choose your mode of play; High Score Mode for those who love a competitive twist, or Sandbox Mode to let your creativity run wild. Experience a World of New Features Photo Mode - Capture and share your stunning island creations with customisable filters and a turntable camera. Expanded Soundtrack - Enjoy 75 minutes of original music that sets the perfect mood for your building adventures. Dynamic Scoring Systems - Master innovative scoring methods - such as line of sight, distance bonuses, and inter-island strategies - to enhance your gameplay. Boons - Unlock single-use power-ups that give you unique tactical advantages as you progress. Twitch Integration - Streamers can now engage their audiences directly with interactive features built into the game. A Visual Overhaul That Elevates the Experience With a complete reimagining of the minimalist aesthetic, ISLANDERS: New Shores delivers a visual feast that complements its deep, strategic gameplay. Whether you’re here to relax or to challenge your building skills, every new shore offers a fresh canvas for creativity. Key Features - Two modes: High Score and Sandbox (with separate saves) - 44 unique building types and 7 island properties - 50 dynamic island generators offering endless variety - Photo Mode with filters and a turntable camera - 75 minutes of original, immersive music - Boons: new one-time power-ups for strategic gameplay - Advanced scoring systems that reward clever tactics - Twitch integration for an interactive streaming experience ISLANDERS: New Shores - where every island is a new adventure, and every build is a chance to create something extraordinary.