Aero The Acro-Bat
Originally released in 1993, Aero the Acro-Bat is back to save the world of circus once again! The powerful and eccentric industrialist Edgar Ektor has sworn to destroy the world of amusement as revenge for being banished from the circus when he was a kid after one of his pranks went too far and almost killed a circus animal. He started by invading a local circus with his gang of mad clowns and kidnapping all the circus staff to spoil the show. Now it’s up to Aero the Acro-Bat, the circus’s star performer, to rescue his friends and girlfriend Ariel, and put a stop to Edgar Ektor’s mad plans so everyone can enjoy the show again! Features: * Play through 4 areas with 5 stages each, including stages with rides * Use Aero’s acrobatic skills to fulfill the objectives in each stage and open the gate to the next stage * Face all kinds of wacky enemies * Choose between the English and the Japanese version * Rewind/Turbo function: repeat something till you achieve perfection or speed things up * Save state function: save wherever you want and restart from that exact point * Screen filters: select from several filters to modify the game’s looks (retro-style monitor, black-and-white, etc.) * Gallery: check images from the original game’s illustrations, posters, box design, etc. * Cheats function: activate several cheats that will make things easier (infinite energy, infinite lives, invulnerable, etc.)