Autonauts
Travel the universe creating settlements on uninhabited planets with the sole goal of setting worlds in motion through the power of automation. Fresh from your spaceship you must harvest stick and stone and begin your settlement building efforts. Create rudimentary crafting items from blueprints and slowly build a number of workerbots to aid in your efforts. Teach and shape their artificial intelligence with a visual programming language, then instruct them to begin the formation of your settlement. Marvel as a planet you’ve shaped becomes home to a civilisation of workerbots, happy to do your bidding! Expand further with the creation of Folk; beings that require your assistance to survive. Push your workerbots further by introducing fishing, cooking, housing, and tailoring and help the Folk into a state of transcendence.