GSC Game WorldShooter
Back to where it all started — the S.T.A.L.K.E.R. Trilogy, one of the most visionary and groundbreaking survival first-person-shooters of all time returns. Now upscaled, enhanced must-play journey for a new generation. Experience the Trilogy S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chornobyl, the first chapter of the Legends of the Zone Trilogy, which started it all. Welcome to the former exclusion territory near the Chornobyl Nuclear Power Plant… the most dangerous place on Earth. Play as The Marked One, as you face sinister mysteries, radiation-soaked anomalous threats and moral dilemmas, as your decisions determine your destiny in this immersive dark sci-fi saga. S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky is the prequel chapter of the Legends of the Zone Trilogy. With the ability to directly influence the balance of power through Faction Wars, step into the boots of Scar — a seasoned mercenary, able to somehow survive deadly Emissions. Make your way to the Chornobyl Nuclear Power Plant through radiation, anomalies, enemies, mutants, and conflict-raging Zone. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Prypiat follows the story of special service agent Major Degtyarev as he investigates the fate of a lost expedition. Rich with colorful characters, memorable side stories, and the spirit of true freedom, this chapter delivers a powerful and unforgettable conclusion to the Legends of the Zone Trilogy. Investigate the Zone's origins, taking on the roles of legendary stalkers and forging paths that can lead to different outcomes based on your actions and decisions. Embrace the solitude and haunting desolation of these radioactive and anomalous lands — as they are your only trustworthy companions on your expedition into a dark science-fiction world. Good Hunting, stalker!