Pre-order now to receive the Void DOOM Slayer Skin at launch. BECOME THE SLAYER IN A MEDIEVAL WAR AGAINST HELL DOOM: The Dark Ages is the prequel to the critically acclaimed DOOM (2016) and DOOM Eternal that tells an epic cinematic story worthy of the DOOM Slayer’s legend. In this third installment of the modern DOOM series, players will step into the blood-stained boots of the DOOM Slayer, in this never-before-seen dark and sinister medieval war against Hell. DOOM: The Dark Ages is a dark fantasy/sci-fi single-player experience that delivers the searing combat and over-the-top visuals of the incomparable DOOM franchise, powered by the latest idTech engine. STAND AND FIGHT As the super weapon of gods and kings, shred enemies with devastating favorites like the Super Shotgun while also wielding a variety of new bone-chewing weapons, including the versatile Shield Saw. Players will stand and fight on the demon-infested battlefields in the vicious, grounded combat the original DOOM is famous for. Take flight atop the new fierce Mecha Dragon, stand tall in a massive Atlan mech, and beat demons to a pulp with the newly enhanced glory kill system. Only the Slayer has the power to wield these devastating tools of mayhem. REIGN IN HELL Bound to serve as the super weapon of gods and kings, the DOOM Slayer fends off demon hordes as their leader seeks to destroy the Slayer and become the only one that is feared. Witness the creation of a legend as the Slayer takes on all of Hell and turns the tide of the war. DISCOVER UNKNOWN REALMS In his quest to crush the legions of Hell, the Slayer must take the fight to never-before-seen realms. Mystery, challenges, and rewards lurk in every shadow of ruined castles, epic battlefields, dark forests, ancient hellscapes, and worlds beyond. Armed with the viciously powerful Shield Saw, cut through a dark world of menace and secrets in id's largest and most expansive levels to date.