Styx: Blades of Greed
Pre-order Styx: Blades of Greed and receive the Master of Shadows Skin, Styx’s iconic outfit in the first game of the series. You play as Styx, a cunning goblin with a caustic sense of humour who has mastered the art of infiltration. Your goal? To get your hands on Quartz, the most precious - and dangerous - resource in a world on the brink of a war between elves, humans, and orcs. Styx: Blades of Greed takes the proven formula of the first two games and perfects it by putting freedom and creativity at the heart of the experience. Explore vast vertical environments and master new tools and skills. Whether you're discovering Styx for the first time or you've been a fan from the beginning, greed has never been so much fun! FROM PAWN TO BOSS - MOVING UP IN THE WORLD! No more missions for others - this time, our infamous green-skinned protagonist is pursuing his own goal, and leading a crew of his own. Aboard his zeppelin, Styx and his squad hunt down a mysterious new source of power: Quartz. On your journey of deception, you'll meet old acquaintances and colourful new characters, all while avoiding the traps set by the Inquisition. This adventure marks the beginning of the Great War and the creation of the Black Hand - the group of mercenaries at the heart of the events in Of Orcs and Men. INFILTRATION IS AN ART, THE DAGGER YOUR PAINTBRUSH Every good robbery needs a plan! Craft your weapons and potions before taking on your next shady job. You have a wide range of skills at your disposal: rediscover cloning and invisibility thanks to your Amber skills. Master mind control and time shift, acquired through Quartz. Each situation is an infiltration puzzle that can be solved in many different ways. Despite being small in stature, Styx can rely on his agility, sharp mind, and acerbic wit to survive even the trickiest situations. What’s that? Your dagger skills aren’t great? Who are we to judge... If no-one sees you, you can’t get caught! A FANTASTIC WORLD AWAITS - IF YOU FLY ABOVE THE LAW Freely explore three vast open environments: the Wall that marks the border of the human world, the lush orc village of Turquoise Dawn, and the ruins of the elven capital of Akenash. Soar through the air with your glider, reach inaccessible places in an instant with your grappling hook, and climb huge walls with your claws. Use the verticality of the environments to reach your targets. Each new tool you unlock opens up previously unreachable areas, in a Metroidvania-style progression.