60 Minutes to Extinction: Escape Room
You have exactly 60 minutes to save humanity from nuclear extinction. Once you enter the bunker, the door seals behind you and the clock starts ticking. There are no second attempts. No manual saves. Just one uninterrupted shot at stopping the end of the world. 60 Minutes to Extinction is a first-person escape room experience set in a retrofuturistic Cold War-era bunker. Navigate a decaying, analog facility filled with broken machinery, mechanical puzzles, and flickering emergency lights. Every decision matters. You’ll explore the depths of the bunker, reactivate critical systems, and work your way toward shutting down the nuclear core before it’s too late. Key Features *Real-time countdown: Once the timer starts, it never stops. You have exactly 60 real-time minutes to complete your mission. No pausing, no rewinding. The pressure is constant. *Immersive first-person puzzles: Interact with analog machinery, reroute circuits, align systems, and decode clues across multiple interconnected rooms in the bunker. *Atmospheric world-building: Navigate a collapsing Cold War-era facility filled with decaying concrete, blinking terminals, and the constant hum of failing systems.