The Sinking City Remastered
Experience the Lovecraftian horror of The Sinking City in a whole new light. This Unreal Engine 5 remaster brings the game's eerie atmosphere to life with stunning visuals and enhanced features. Dive into Oakmont's mysteries and unravel the city's descent into madness. Remaster Highlights: - Lumen Global Illumination and ray tracing - 4K textures and extra environmental details - Performance (prioritizes frame rate) and Quality (prioritizes visual fidelity) modes - Photo mode - Improvements to controls, combat, game balance, crowds, and tutorials Game Description: The Sinking City is an adventure and investigation game set in an open world inspired by the universe of H.P. Lovecraft, the master of Horror. The half-submerged city of Oakmont is gripped by supernatural forces. You're a private investigator, and you have to uncover the truth of what has possessed the city… and the minds of its inhabitants. Game Pillars: - An oppressive atmosphere and story inspired by the universe of H.P. Lovecraft. - A vast open world that can be explored on foot, by boat, in a diving suit… - High replay value thanks to an open investigation system: each case can be solved in a number of ways, with different possible endings depending on your actions. - An arsenal of weapons from the 1920s with which to take on nightmarish creatures. - Manage your mental health to untangle the truth behind the madness.