Simon the Sorcerer Origins
In this new adventure, Simon, the most sarcastic wizard in video game history, returns to reveal secrets and stories from his past! A New Journey Begins! Thirty years after his first appearance on the screen, Simon is drawn into a foreign world by an ancient prophecy, that will tell his origins. This world is populated by powerful yet mostly useless wizards and strange creatures. On his journey, Simon must solve a series of tricky puzzles, operate alchemical devices, and learn powerful spells. And yes, he also has to taste a few disgusting stews! Puzzles, Magic, and Simon’s Humor Whether you're visiting the Magical World for the first time or returning once again – Simon is back, along with his unique sense of humor and a completely new graphic style. Simon the Sorcerer Origins brings the charm of the original saga back in a completely hand-drawn graphic style, blending classic gameplay mechanics with a fresh, new world of magic. Your Adventure, Your Puzzles Solve loads of tricky puzzles, test your wits, and face a variety of absurd situations and quirky characters. Combine items and clues to unravel the big mystery and become the legendary wizard you were always meant to be. Features: - Official prequel to the cult series: Find out what Simon was up to just before his first magical misstep into the fantasy world, long before he started insulting talking doors. - A story with heart, humour, and a hat: Between motherly love, a forced move, and a healthy dose of chaos, Simon’s journey to becoming an (unwilling) hero begins. - Hand-drawn art style & iconic voice: Featuring lovingly hand-drawn graphics and Simon’s original voice, performed by British voice actor Chris Barrie, this feels like a trip back to the ’90s, just with far better resolution. - Between magic spells and cogs: Classic point-and-click gameplay meets modern mechanics. Solve quirky puzzles, crack ancient mechanisms, and collect (as always) way too many items. - Sarcasm, slapstick, and eccentric wizards: Encounter bizarre characters, delight in even odder conversations, and revel in Simon’s unmistakable wit: equal parts cheeky banter and “very British” humour. - Alchemy, magic & other mishaps: Tinker with spells, fiddle with alchemical contraptions, and dabble in questionable recipes. With a sprinkle of luck, the thing you were trying to do could very well happen.