Empire of the Ants - Pre-order
Pre-order now to get the following bonus: - Early access starting on November 4th 2024 Take part in the exodus of a doomed, lost colony! Experience an immersive journey and defend your lands through tactical and strategic battles in an epic, microscopic world. Become #103,683, the Ant Savior: lead your colony, rebuild a home, protect it, make it prosper, and conquer new territories throughout different seasons. Exploration, strategy, combat skills, and alliances with local wildlife will be crucial to emerge victorious from the many challenges lying ahead. Inspired by Bernard Werber's bestselling Empire of the Ants, the game offers a strategic experience right off the pages of the iconic book series. FEATURES - Go on an unconventional adventure Play as a courageous ant in this third-person game and discover unique abilities which will help you in battle and in exploration. - Explore amazing environments and meet local fauna The game features a photorealistic forest and a variety of animals to encounter thanks to the capabilities of Unreal Engine 5. Meet and interact with other ants and forest-dwellers during your travels. - A story based on the changing seasons Game mechanics and backgrounds change as the story follows the rhythm of the seasons and days, with contrasts between morning and night, dawn and sunset, and more. - Solo Campaign & Multiplayer Experience A strategy game with progressive and scalable difficulty: challenge yourself or your friends in thrilling battles.