Ion Fury: Double Shot Edition
Shelly “Bombshell” Harrison earned her nickname by defusing bombs, but when the evil Dr. Jadus Heskel unleashes his cybernetic cult onto the streets of Neo DC, she knows it’s time to start causing explosions instead! Her quest to slay Heskel leaves a trail of carnage throughout huge, multi-path levels filled with gigantic explosions, more secret areas than we can count, and inhuman foes behind every corner. There’s no regenerating health; stop taking cover and start running and gunning. Shelly’s crusade to take down Heskel’s army will see her cause destruction with a wide arsenal of weapons, including alternate fire modes and different ammo types. Her revolver, the tri-barreled Loverboy, brings pain to enemies and pleasure to players with both single shots and Old West-style gunslinging action. Who needs a regular shotgun when you can load buckshot into your grenade launcher? And violent, over-the-top Bowling Bombs rip enemies apart with ease. Ion Fury takes the best from old-school first-person shooters and combines it with modern mechanics. Headshots? Oh yeah. More physics and interactivity? You bet. Modern resolution and framerate? Of course! Key Features of Ion Fury - Duck, jump, climb, swim, and blast your way through 7 exciting zones packed with multiple levels of mayhem! - A beautiful game world assembled from thousands of hand-crafted textures and sprites - An arsenal of devastating weapons, including multiple ammo types and alternate fire modes. Revolvers, grenade launchers, heat-seeking bombs and more! - The classic '90s action you love, meshed with modern inventions like headshots and seamless level transitions - All levels are hand-made and full of different paths you can take, cool effects, and complex set pieces! - Original soundtrack to underscore the relentless action! Ion Fury Continues: The Explosive “Aftershock” DLC! Are You Up for the Challenge? - Traverse 15 freshly-designed levels teeming with lurking adversaries. - Heskel’s been busy. Meet his new lineup of augmented monstrosities itching for a fight. - Enhance your firepower with new weapons and tools. - The grueling new Angel of Death difficulty level. - Find out what a rotorcycle is and engage in white-knuckle vehicular combat. - Arrange mode for a fresh new take on all 28 levels from the original 2019 campaign, featuring new areas, new enemy encounters, and more. - Engage in a total of 43 additional levels. Utilize destructible elements to set deadly traps and turn the tide against swarms of enemies. - Push your cognitive limits and crack intricate puzzles to unlock hidden paths and valuable resources. - Witness the story unfold through rich dialogues, ambient storytelling, and unexpected character interactions. - Rock out to a powerful new soundtrack, fusing retro beats with modern intensity. - Unique achievement challenges.