SteamWorld Heist II
Coming Soon - 9.5/10 - "The Studio's best game yet" CG Magazine - 9/10 Editors Choice - "A tactical triumph" Game Rant - 4/5 - "Truly special" All is not well on the waves— a water crisis is brewing! Mysteriously, this precious resource has become deadly, corroding metal limbs and mechanical hearts. As legendary Captain Leeway, it’s up to you and your ragtag crew of steambots to uncover the source of this threat and save botkind before it’s too late! TURN-BASED STRATEGY AT ITS BEST Dive into an upgraded tactical experience that builds on the beloved gameplay of SteamWorld Heist. Every move matters as you plan your turns, position your crew, and carefully aim each shot. Ricochet bullets off walls and use your surroundings to outsmart enemies, but remember—victory hinges on a well-thought-out strategy, not just a quick trigger finger. NEW WATERS, NEW ADVENTURES Set sail across the vast ocean in your trusty submarine. Face real-time naval combat challenges and steer your crew through tactical ship-to-ship battles while discovering hidden treasures in every wave. Your decisions as captain shape your journey through the Great Sea. CUSTOMISE YOUR CREW, YOUR WAY With over 150 weapons, utility items, and ship upgrades, the possibilities for crew customisation are endless. Equip your steambots for every strategy—whether you prefer a sharpshooting sniper or a hammer-wielding bruiser. Unlock new crewmates, jobs, abilities, and gear to perfect your team for each mission. DIVE INTO A HANDCRAFTED WORLD Immerse yourself in a beautifully crafted world filled with unique environments, eccentric characters, and a captivating story. And yes, Steam Powered Giraffe is back with an all-new soundtrack that will stick with you long after you’ve docked your ship. Plus, with over 30 hours of gameplay, your adventure will be as vast as the ocean itself! KEY FEATURES: - Precision turn-based combat with satisfying ricochet mechanics - Discover a vast world filled with real-time naval battles and hidden treasures - Customise your crew with 150+ weapons, items, and upgrades - Explore the rich new job system to create a crew that fits your playstyle - A stunning new adventure set in the SteamWorld universe, with over 30 hours of gameplay - Music by the fan-favourite Steam Powered Giraffe! The fate of botkind rests in your hands—are you ready to lead your crew through treacherous waters?