You are the Nomad — an elder vampire awakening from a century-long slumber, new to the modern nights. Trapped in your Blood is a stranger’s voice. This mysterious entity, a vampire detective known as Fabien, will be your guide to 21st-century Seattle. In sections of the game, you will explore the city through his eyes as you revisit a cold case from a hundred years ago that threatens undead and mortal society. Hunt your way through a modern-night Seattle on the brink of an open supernatural war in Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, where visceral vampire action meets a neo-noir murder mystery. Navigate the vampire Court of Seattle and its dark underbelly in this action RPG, realized by the BAFTA award-winning studio The Chinese Room. You are the Monster Blood sustains you and empowers your vampiric Disciplines. You’ll stalk and feed on the city’s population at night. Use your supernatural powers or raw persuasion on unsuspecting mortals to lure them into dark alleys and slake your Hunger. However, be cautious about breaking the Masquerade: revealing your true nature risks reprisals, starting with law enforcement and escalating from there. Remember, you are not the only creature that goes bump in the night. Experience immersive, visceral combat that rewards various playstyles and approaches based on your choice of vampire clan. Will you engage in close combat with supernatural strength, attack from a distance with blood sorcery, or silently thin the herd like the apex predator you are? Your clan choice will support these playstyles and more. A World of Darkness Enter the World of Darkness and rise through vampire society or rail against it. Experience Seattle - a city full of alluring, dangerous characters and factions, not to mention the mortals at stake in the clash of powers beyond their knowing. In this sequel to the cult classic, your choices, plots, and schemes will determine the balance of power and what becomes of the city and its people.