Asterigos: Curse of the Stars
Welcome to Aphes – a city-state full of magic and wonder inspired by ancient Rome and classical Greek designs. From the mist-covered bazaar streets to gloomy sewers, the enigmatic forests at the city’s outskirts to deep chasms full of glittering crystals, the landscapes of Aphes are full of beauty and dangers. Choose from a variety of ranged and melee weapons on the go and combine them as you wish! The talent system allows you to pick and expand your combat style by choosing two out of six completely different weapons: sword and shield, dual blades, spear, hammer, staff or even magic bracelets. Equip a magical staff to obliterate your foes from the distance or switch to a gigantic battle hammer to squish them in a close combat. Whilst Aphes might distract you with its breathtaking views, this city is not for the faint of heart. Fight your way through 60 different monsters and encounter 22 unique bosses – each with its own unique battle mechanics. Every choice and every decision you make matters. Your journey in Aphes will lead you to discover the truth behind the city’s curse, letting you piece together its history through conversations, discovered documents and cinematics, as well as Hilda’s own diary, which she’ll update with sketches and observations. The world of Asterigos is full of secrets and untold stories. Complete numerous side quests, find collectibles and win rewards from Gift of the Nexus, test your combat skill in the brand new boss rush mode: Gauntlet of the Stars. , and build on your legacy in the New Game+ mode!