Metal Slug Tactics
Metal Slug Tactics brings the explosive charm and nostalgic fun of the cult METAL SLUG series to the tactical scene. Get ready for an intense ride through the best of both worlds: classic arcade action and roguelite tactical thrills. Jump into the combat zone and revive your METAL SLUG nostalgia in a whole new way! TACTICAL RPG WITH ROGUELITE ELEMENTS Metal Slug Tactics offers a fresh perspective on the iconic battles of the METAL SLUG series. Lead your squad to victory through strategic guile and superior firepower in a perfect blend of classic action and tactical depth. Unleash powerful special attacks and shape the outcome of each encounter! Accumulate experience after each battle to unlock new weapons or bonus perks to upgrade your team's firepower and tactical skills. Assemble your team and rewrite the rules in this modern tribute to a cult classic! GET YOUR GEAR, SOLDIERS! MISSION START! Choose between iconic brothers-in-arms from across the METAL SLUG series and create the perfect team to stop Morden's devious plans. Determine the best weapon loadouts and mods to maximize combo efficiency on the battlefield. Launch simultaneous attacks with the "SYNC" mechanic to deal massive damage to the enemy. And if your team is in trouble, you can always call in some reinforcements and watch the big guns at work: heavy artillery, airstrikes, the glorious METAL SLUG itself - you name it, you get it! FIGHT YOUR WAY TO VICTORY Embark on an exalting campaign through beautiful, hand-crafted maps to end the war and defeat the infamous Rebel Army once and for all! You're going to face many challenges, so brace yourself for countless deaths, but don’t give up and push through. Whether you're a skilled veteran or a new recruit, play and replay your favorite missions, learn precious strategic insight from each adventure and hone your skills with each hard-fought victory. Gain experience, level up your operatives, adapt to your enemies, and remember: every defeat is a lesson, yet triumph awaits those who refuse to surrender! STORY Donald Morden is back! After years of hiding in a country opposed to the World Government, the devious General patiently staged a coup. Now, he is finally ready to take revenge upon the World with the army he has secretly gathered throughout the years. The Peregrine Falcon Squad will have to do everything in their power to make it through the enemy lines and take down General Morden before the war escalates into catastrophe!