The Case of the Golden Idol
Mayhem, magic and murder most foul! Examine clues and use your powers of deduction to solve the twisted mystery of a family's cursed inheritance and a series of grisly deaths in this point-and-click detective adventure game. In 1742, a gold figurine imbued with supernatural powers passes into the hands of an explorer by way of a dastardly act. Decades later, his descendants remain under the idol's spell. Step into the shoes of an 18th-century detective and uncover the dark truth behind a series of strange deaths spanning 50 years, all somehow connected.