Echo Weaver
Time is Your Resource Master an unraveling time loop in this knowledge-based Metroidvania. As the last Weaver, exploit time-altering anomalies and use what you learn to break the cycle. Explore what remains. Uncover the mystery. Perfect the loop. Wield the Enigmatic Power of the Glaive Bound to your very being, an alien glaive grants you strange, reality-bending powers. The infinite time loop is the perfect training ground to master them. Can you decipher its fractured essence? Find clever uses of its power to bypass obstacles? Use past-loop revelations to find hidden shortcuts? Only a Weaver who harnesses the glaive's power will be able to outsmart a world determined to reset you. Unearth the Secrets of Provenance Scrappy survivors populate the loop, opposing those who wish to drown a better future. To carve your path to freedom, you'll need to understand those trapped alongside you. A pizza-slinging cat who guides you through the ruins. A cranky leader who protects refugees after The Collapse. A wicked cleric evangelizing doom to any who might listen. Only you can dismantle the conspiracy deep at the heart of this world and free those confined to eternal purgatory. Secrets are Your Upgrades Every power you will ever yield is already at your disposal... you just don't know it yet. Each new loop offers up more clues; every reset becomes a another opportunity to optimize. Put the pieces together, unlock your potential, and chart the one perfect loop to deliverance. In this unique genre mix perfect for fans of both Outer Wilds and Ori and the Blind Forest, master time itself to shatter the cycle once and for all.