Escape the Backrooms
The multi-million selling co-op horror sensation arrives on Xbox! Explore the seemingly infinite expanse of eerily familiar levels in backrooms based on the popular creepypasta lore. Each level features different ways to escape with dangers along the way. Immersive Experience Realistic graphics, minimal user interfaces, and dreary ambience combine for an atmospheric horror experience. Co-op Multiplayer Explore the backrooms with a team of up to 4 players. Good luck: teammates may no-clip into other areas of the map and every member of your team must reach the exit alive to escape. No wanderer left behind. Unique Levels Traverse 30+ unique levels based on backrooms lore. Don't wander far from your team, as you can easily get lost in the confusing expanse of the backrooms. Dangerous Entities Check every corner for the many hostile entities lurking inside the backrooms. Each has their own mechanics. Learn quickly if you want to survive the horror. Proximity Voice Chat Communicate with your teammates with proximity voice chat. Entities can also hear you, so stay quiet whenever you're near danger.