The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience
'The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience' is a free, boundary-pushing cinematic and open-world interactive tech demo that combines the power of Xbox Series X/S with UE5. An original concept written and cinematically directed by Lana Wachowski and James McTeigue, this boundary-pushing technical demo features Keanu Reeves and Carrie-Anne Moss reprising their roles as Neo and Trinity while also—in a blending of the real and unreal—playing themselves. Many of the VFX crew from the original film came back together for the digital execution of the experience, including John Gaeta, Kim Libreri, Jerome Platteaux, George Borshukov, and Michael Gay, in collaboration with teams across both Epic Games and partners such as SideFX, Evil Eye Pictures, WetaFX (formerly Weta Digital), and many others. The demo morphs from breathtakingly realistic cinematic to fast-paced third-person shooter experience, complete with action-packed car chase sequence, and also provides a rich, vastly detailed open world to explore, set within the universe of 'The Matrix'. Download it now to experience the future of interactive storytelling and entertainment with UE5."