The Last Faith
The wicked and the blessed will be judged the same - let nothing stand in your way. Experience the latest evolution of The Last Faith with the free Awakened Ancients DLC and latest patch update, featuring long-awaited content, quality of life updates, and deeper challenges with the most polished version of the game to date. Step into The Last Faith’s ravaged world as Eryk, who awakens with no recollection of his immediate past. Soon he will discover he is in a race against time as his mind and conscience begins to deteriorate. His desire for salvation from this affliction sets him on a cursed mission that crosses paths with ancient religions and divinities. Often brutal, always empowering, The Last Faith is an unholy alliance of metroidvania and soulslike. Gain new skills, items, weapons and spells that improve combat and also unlock previously impassable areas. Nonlinear exploration is at the core of The Last Faith. The Last Faith thrives on merciless and precise combat, with a huge range of custom executions to perform. Challenging yet fair, experiment and master the skills needed to advance and conquer brutal enemies and bosses. Discover a formidable arsenal of melee weapons, arcane spells, and long-range firearms, allowing you to carve a path your own way. Gorgeous pixel art depicts an imposing gothic landscape accompanied by an immersive soundtrack that elevates the gameplay experience to new heights. Journey along snow-dusted mountains and castles bathed in moonlight in a tale only the faithful can survive.