BARN FINDERS Search for valuables stashed in abandoned barns ranging from old clocks, musical instruments, antiques, gold, weaponry to even vintage cars and motorcycles and sell them for a profit. Run your family business. Look for valuable items and sell them in your pawnshop. Every item has a value, so collect everything and search everywhere! Bid on auctions and sales to get access to closed-off properties. Who knows what kind of dusty treasures you can find there? Visit 12 original locations and unearth their secrets in the land of Ammeryka (largely similar to the real America, but not quite). Barns are just the beginning. How about a visit to an old military base or . . . the moon? Take care of developing your shop. Empty shelves mean an empty wallet. Customers will come back if they have something to come back for. Fix found items, clean the dirty ones and sell them all. And if there are no customers, you can always play basketball in your backyard. And somehow, make money while playing.. Uncle Billy will keep you busy. Together you’ll explore different locations, but the real work is all for you to do. That is, until you go solo. Eventually. Being a real Barn Finder is a state of mind - a job for the brave and the bold. Your competitors are specialists and they are just waiting for you to slip up. TREASURE HUNTER SIMULATOR Treasure Hunter Simulator gives you a chance to explore historically important locations worldwide and, by using your metal detectors, to discover that past by finding interesting artefacts and getting to know their historical significance. With locations scattered all over the world, you’ll need to find something interesting and valuable in your local woods to gain the prestige and funds needed for better equipment and travel expenses to exotic, remote locations. You can decide to keep artifacts for your collection or to auction them off to travel even further or get even better gear. Treasure Hunter Simulator is not a hardcore metal detector simulator, but rather a mix of arcade and simulation. With streamlined detector mechanics the game is enjoyable not only for the fans of the genre, but casual gamers as well. Simple, intuitive gameplay elements combined with beautiful landscapes make for a truly enjoyable experience.