Firewatch
Firewatch is a single-player first-person mystery set in the Wyoming wilderness. The year is 1989. You are a man named Henry who has retreated from your messy life to work as a fire lookout in the Wyoming wilderness. Perched high atop a mountain, it’s your job to look for smoke and keep the wilderness safe. An especially hot, dry summer has everyone on edge. Your supervisor, a woman named Delilah, is available to you at all times over a small, handheld radio—your only contact with the world you've left behind. But when something strange draws you out of your lookout tower and into the world, you’ll explore a wild and unknown environment, facing questions and making choices that can build or destroy the only meaningful relationship you have. A Note: Firewatch is a video game about adults having adult conversations about adult things. If you plan on playing with a younger gamer, that might be good to know going in. Includes A stunningly beautiful wilderness environment that expands as you explore. A tailor-made story: the choices you make shape the narrative and build relationships. An edge-of-your-seat mystery. Secrets and discoveries to be made over every hill. Featuring Living, breathing characters brought to life by Cissy Jones (The Walking Dead: Season 1) and Rich Sommer (Mad Men) A spectacular wilderness environment by Olly Moss (Illustrator) and Jane Ng (The Cave, Brutal Legend) A thrilling story and script by Sean Vanaman and Jake Rodkin (The Walking Dead: Season 1, Poker Night at the Inventory) A stirring original soundtrack by Chris Remo (Gone Home, Spacebase DF-9) Fluid first-person animation by James Benson (Ori & the Blind Forest) Gameplay scripting and design work by Patrick Ewing (Twitter) and Nels Anderson (Mark of the Ninja) Programming by Will Armstrong (Bioshock II) and Ben Burbank (Costume Quest 2, Spacebase DF-9)