Flint: Treasure of Oblivion
Experience the golden age of piracy through a strong and original narrative, real-time exploration and turn-based tactical combat in Flint - Treasure of Oblivion. Assisted by his friend Billy Bones and his crew, Captain Flint sets sail for a mysterious treasure. If the call of the unknown galvanizes him, he doesn’t yet suspect this adventure will set him free. Dive into the world of piracy bordering on fantasy of Flint: Treasure of Oblivion. Immerse yourself into a rich well-documented and exciting universe thanks to comic-book styled narration and tactical turn-based combat. - Turn-based tactical combat A good preparation is key: Choose your crew members with unique abilities, obtain new skills, improve your dices. During the tactical phases, use cards to trigger skills and attributes, and influence the fight with dice throws. - Comic-book narrative Enjoy a story that, beyond the usual comic tropes (onomatopoeia, speech bubbles), offers the player original and dynamic comic book panels. - An exploration beyond the oceans Discover a magnificent world, from the french city of Saint-Malo to the exotic landscapes of central America. Visit diverse environments (cities, camps, jungle, caves…) using the power of the Unreal Engine 5. - Historically-inspired piracy world The game faithfully recreates a world of piracy, incorporating historical elements (language, costumes, weapons) making the experience even more immersive.