Bloodstained: Ritual of the Night
Bloodstained is an exploration-focused, side-scroller action RPG packing all of the best features you've come to know and love from the Metroidvania genre into a single, content-packed game. Play as Miriam, an orphan scarred by an alchemist’s curse which slowly crystallizes her body. In order to save herself, and indeed, all of humanity, she must battle her way through a demon-infested castle summoned by Gebel, her old friend whose body and mind has become more crystal than flesh.