Realpolitiks II
Realpolitiks II is a grand strategy game where you lead a modern nation, managing its economy, diplomacy, espionage, and military while facing global threats like terrorism, pandemics, and famine. Build your country, shape its political system, command armies in land, sea, and air battles, and use diplomacy or covert actions to secure your path to world dominance. Your decisions shape both your nation’s stability and the global balance of pow FEATURES Dominate the Globe Choose any nation from 208 contemporary countries (including Sealand & Kiribati) and conquer your opponents. Adapt your strategy accordingly whether you start as a superpower or a small independent nation. New Modern Warfare A brand-new combat system enables full control of your units on the battlefield while taking into account strategic advantages such as the weather, terrain, equipment, and a whole lot more. With an all-new sea combat system, your nation can take and control important naval provinces. Control the seas, control the world! Expanded Management System Create a communist utopia, a completely free market nation, or become a tyrant overseeing your citizens’ every step. With over 700 projects and technologies to choose from, you decide the path to greatness. Improved Diplomacy Engage in advanced negotiations to establish new trade routes or military access to neighboring regions. With a completely reworked AI, and new Favor and Investment systems that allow you to influence other countries - diplomacy becomes a crucial tool once again, especially as other leaders will prove hard negotiators. Advanced Espionage Conduct clandestine actions with your spies, steal breakthrough technologies to further increase your military power, and invent new ways of mass destruction. Dominate your foes from the shadows. New and Unpredictable Events Over 1000 new events ranging from minor provincial issues to a world-threatening meteor strike. Be wary of the ever-changing world as each playthrough will be completely different. Each of the 3 available campaigns will have their own unpredictable events for you to tackle. Growth By Infrastructure Buildings are a major part of your campaign as they enable you to recruit more units, train your spies and generals faster, defend against rocket attacks, or increase the supply range to your armies.