Palia
Discover a welcoming world in Palia, a free-to-play fantasy life sim adventure where you can craft, explore, and create the life and home of your dreams. With nearly endless ways to make Palia your home, you’ll find relaxation and joy in every corner of this vibrant, heartwarming world. Live Your Fantasy Dream Life Dive into a world rich with adventure and lore. Complete quests that reveal the secrets of Ancient Humans, deepen your connections with Palia’s Villagers, raise adorable animal companions on your Ranch, and help shape the story around you. Craft, Build, and Make Memories Together Design your ideal space with near limitless possibilities! Craft items, place Building Blocks, and landscape with Yardwork Decor to create a home that’s uniquely yours, both inside and out. Display your creativity and join Home Tours to get inspired by the community's incredible designs. Journey to the Royal Highlands, a Land of Ancient Majesty Step into the Royal Highlands, a sprawling region surrounding the ruins of an ancient palace lost to time. Meet new Villagers, encounter unique flora and fauna, and uncover long-forgotten secrets hidden across these beautiful, sun-kissed lands. Saddle Up for New Adventures Meet your very own horse and journey side by side across Palia’s gorgeous landscapes where every mounted adventure becomes faster, farther, and full of possibilities. Discover the Secrets of Elderwood, an Ancient Magical Forest Explore a dense, magical forest filled with surprises around every corner. Discover new artifacts, creatures, insects, and more when you unveil Elderwood's mysteries with friends. A World That Grows With You Palia changes and evolves throughout the year with seasonal updates and celebrations. Each season brings new adventures, Bulletin Board quests, community events, progression paths, and surprises to enjoy with friends. Between fall and winter to spring and summer, there’s always something fresh to enjoy that will keep you coming back. Build Lasting Relationships Grow meaningful relationships with lovable Villagers or team up with fellow adventurers for unforgettable journeys. Chill out by collecting and trading irresistibly adorable Plushies, Potato Pods, and Stickers, fostering friendships one collectible at a time. Explore, Gather, and Thrive Wander through Kilima Valley, Bahari Bay, the Elderwood, and the Royal Highlands to gather rare insects, forage for ingredients, and enjoy the scenic beauty of Palia. Tend to your home plot, nurture your garden, and live your dream life. Your Adventure, Your Way Whether solo or with friends, Palia is a place where you’re always welcome. Discover a cozy community filled with new friends, enchanting magic, shared adventures, and endless charm.