Niche - a genetics survival game
Niche - a genetics survival game is a fresh blend of turn-based strategy and simulation combined with rogue-like elements. Shape your own species of cat/fox/bear/dog-like animals based on real genetics. Keep your animals alive against all odds, such as hungry predators, climate change and spreading sickness. Key Features: - Living, dynamic world to test your survival skills - Breeding system based on real genetics - Over 100 genes to shape your species - Procedural worlds and animals - Game mechanics inspired on population genetics - 5 biomes featuring different predators, prey and flora to explore Educational aspects: While playing Niche, the player is introduced to the scientific mechanics of genetics (featuring dominant-recessive, co-dominant inheritance, etc). The game also features the five pillars of population genetics (genetic drift, genetic flow, mutation, natural selection, sexual selection). All knowledge is interwoven with the game-mechanics. This creates the effect of learning by playing.