Rainbow Billy: The Curse of the Leviathan
HEROES COME IN ALL COLORS. Rainbow Billy: The Curse of the Leviathan is a wholesome, creature capture, 2.5D Adventure-Puzzle-Platformer with over 30 hours of gameplay! It is a family-friendly, openly accessible, RPG-infused adventure in which you must save whimsical creatures by bringing back color to the world you once knew! Rainbow Billy tells a universal coming of age story about dealing with changes in the world and accepting ourselves and the others around us! Sometimes it only takes a conversation, empathy, and a new point of view to make a world of a difference. EXPLORE A WONDROUS, EXPANSIVE WORLD! Play over 30 hours of gameplay with dark caverns on secret islands to hidden coves off in the stormy seas. Explore a rich world filled with 85+ islands and caves, treasure, fish (because every great game has a fishing minigame!), friendship and... danger! BEFRIEND CURIOUS CREATURES! Collect over 60 strange, lovable creatures and help them with their problems in non-violent encounters! Create your own unique team to save the day! SOLVE ENVIRONMENTAL PUZZLES! Each world is filled with clever challenges and secrets that unlock new areas to explore! RECOLOR THE WORLD! Restore color to a monochrome world and help your friends find the courage to be their true selves in a story about empathy and growth.