Labyrinth Of The Demon King
Labyrinth of the Demon King is a challenging first-person dungeon crawler with survival horror elements, set against the backdrop of a mythical feudal Japan besieged by demons. As a lone foot soldier, embark on a quest to track down and slay the Demon King who killed your Lord. But will you have the skill, resources and stamina needed to survive through all the horrors this brutal world will throw at you? THE WORLD IS IN CHAOS, AND HAS ENTERED THE LATTER AGE OF THE DHARMA. SOCIETY IS CRUMBLING AND WAR HAS SPREAD THROUGHOUT THE COUNTRY. DISEASE AND FAMINE HAVE KILLED THOUSANDS, AND DEMONS WALK THE VERY EARTH ITSELF. YOU ARE AN 'ASHIGARU', A FOOT SOLDIER IN THE SERVICE OF LORD TAKEDA NOBUMITSU. DECEIVED BY A POWERFUL DEMON KING, YOUR LORD LED HIS ARMY INTO AN AMBUSH. ALL PERISHED EXCEPT FOR YOU. AGAINST YOUR WISHES YOUR LORD SACRIFICED HIS LIFE TO AID YOUR ESCAPE FROM THE BATTLE. YOU HAVE MADE A VOW TO TRACK DOWN THE DEMON WHO BETRAYED YOUR LORD AND END ITS LIFE. YOU TAKE WHAT COULD POSSIBLY BE YOUR FINAL BREATHS ON THIS MORTAL PLANE, AND PREPARE YOURSELF TO ENTER… THE LABYRINTH OF THE DEMON KING. --- DISCOVER A GRIM WORLD Immerse yourself in the foreboding, dark world of the Demon King, a setting inspired by feudal Japan and brought to life in a gorgeous retro-grim art style. PROVE YOURSELF IN COMBAT Arm yourself with your wits and a select range of weapons, from katanas and naginatas to muskets and bows, as you engage in brutal, challenging combat. Revel in accomplishment and extreme satisfaction as you take down various Yōkai from ancient myth, and other horrific abominations that dwell in the labyrinth. EXPLORE THE LABYRINTH As you trudge through the dark, twisted corridors of the Labyrinth, explore every nook and cranny for limited resources. Sets of armor and talismans change your fortunes in combat, and important clues help solve puzzles laid out before you by the Demon King.