City Transport Simulator 2026 - Vienna Edition
Step into the next generation of urban public transport with City Transport Simulator 2026! Experience an immersive bus and tram simulation featuring a dynamic city that reacts to your decisions. Manage your fleet, plan routes and explore detailed cities from the driver’s perspective. The Vienna Edition combines the complete City Transport Simulator 2026 Starter Edition with the Vienna Bus & Tram Expansion, expanding your experience with realistically recreated routes and vehicles from the Austrian capital. Drive tram lines 37 and 38 from Schottentor towards Hohe Warte and Grinzing, or take the wheel on bus line 35A between Spittelau and Salmannsdorf. Roads, stops and the distinctive surroundings along the routes are based on their real-world counterparts. To complement the Vienna routes, the Vienna Edition expands your fleet with the ULF tram in A and B variants as well as the Citaro C2 articulated bus in Wiener Linien specification. A solo bus is also available, which is regularly used on line 35A during the nights from Friday to Saturday and Saturday to Sunday. The Vienna Edition combines the extensive gameplay experience of the Starter Edition with authentic Vienna bus and tram operations, making it the ideal choice for anyone who wants to experience Vienna right from the start in City Transport Simulator 2026.