Crisol: Theater of Idols
Crisol: Theater of Idols is a gripping first-person horror/action adventure set in the haunting world of Hispania, a nightmarish reimagining of Spain. Playing as Gabriel, a soldier who can use his own blood as a deadly weapon, you endeavor on a journey to fulfill a divine mission from the Sun God. Key Features: Explore the Cursed Island of Tormentosa Uncover the chilling history and twisted folklore of Tormentosa, a beautiful but malevolent island. Traverse eerie landscapes, crumbling grand ruins, and labyrinthine streets as you peel back the layers of cults and blood sacrifice. Blood is Your Weapon—and Your Curse Blood is both your lifeline and your ammunition. Wield this new-found power against terrifying enemies and solve intricate puzzles, but beware: every shot drains your life. Choose wisely—survival hinges on your ability to balance life and death. Manage Your Powers and Weapons Upgrading the powers that leverage the lethality of blood allows you to deal more damage, fight for longer, and gain bonuses in combat. Navigate myriad weapon options for the right scenario and improve them through coins found in your exploration of Tormentosa. A Story Rooted in Horror and History Hispania’s disturbing fusion of historical events, folklore, and religious undertones creates a uniquely horrifying world. Face off against staggering statues brought to life and unravel a dark narrative that blurs the line between reality and nightmare. Prepare to sacrifice everything. How much blood will you shed to uncover the truth?