Survivalist: Invisible Strain
It's been ten years since the pandemic began. Long-established settlements are collapsing, one after another, for unknown reasons. Survivors are running to the hills to escape, hoping for safety in remote places. As another refugee, you're here to carve out a new life for yourself by any means necessary. You can recruit other survivors by making them like you, or respect you, or fear you. You'll need to keep them fed, keep them warm, and build a settlement to keep them safe from zombies, looters, and whatever else is out there. Use negotiation, friendship, violence, stealth or trickery to achieve your objectives. All living characters in the world have names and personalities. They remember your actions, and their memories affect their mood and their opinion of you. They have their own lives: gossiping, eating, sleeping, keeping warm, working and fighting. Some will give you quests; it's up to you to decide how or whether to complete them. There is always the lurking danger of Invisible Strain, a mysterious new strain of the zombie virus. Those infected seem normal as they infiltrate your group and spread the virus, until one day they'll turn on you!