Tails of Iron 2: Whiskers of Winter
Just as the Rats of the South start to piece their lives together, following the great war between Rodent and Frog, an old and unspeakable evil stirs in the North; wings black as death; fangs sharp as steel; and a thirst for blood rivalled only by their insatiable hunger… for vengeance. As Arlo, young heir to the Warden of the Wastes, journey through the vast, snow-ravaged lands of the North in an epic quest to overcome the Dark Wings once and for all. Hunt down giant beasts. Unite disparate clans. Upgrade your settlement. And discover a terrible secret of blood and crown… The time for heroes is over. For the Kingdom needs a warrior; forged of the North and as cold as the snow that shrouds these lands. A rat… carved from iron. And so, a new tail begins. Explore a Vast, Wintry Kingdom Fully narrated by RPG-legend, Doug Cockle, prepare to embark on an epic adventure across the northern realms of the Ratdom; an expansive, frost-bitten land on the brink of all-out war. Hunt down Giant Beasts Track down and defeat the legendary monsters of this realm, and be rewarded with rare resources with which to craft devastating equipment. But be warned, these colossal creatures won’t go down without a fight… and then some. Master Brutal Combat The lands of the North are a perilous place, so you’ll need to master the fast, challenging combat for any chance of survival. Evade attacks with a dodge roll, nail split-second parry bashes, and unleash an array of gruesome executions. Customise your Attack Craft your own extensive arsenal of upgradeable weaponry, ready to fight as you see fit; strike quick with a spear, afar with a bow, or go claw-to-claw with a heavy-hitting mace. Alternativity, gain a tactical advantage with a range of new, deadly traps… Upgrade your Settlement As Warden of the Wastes, defending your lands is only half the battle. Construct and upgrade your settlement with hard-earned gold to gain access to more powerful items from the Smithy, tastier meals at the Kitchen, a wider range of powerful traps from the shoppe, and more! Unleash All-New Sorceries Unlock the devastating ‘Elementa’ sorceries of Electric, Poison, Fire, and Ice in an all-new magic system. Bestowed upon you by the gods themselves, these arena-devastating powers can quickly turn the tides in battles.