Hairdresser Simulator
Create new hairstyles for customers. Cut, dye, and style to perfection. Enhance your skills and master the craft. Run your business and renovate your salon. Generate profit, hire employees - aim to the top! Unleash your creativity with staples of the hairdressing trade – see how much a simple haircut can change a person! EXPLORE AND EXPAND YOUR ABILITIES "With Hairdresser Simulator you'll get various mechanics and features which will help you in your career. Prepare your salon, grab your scissors and get ready to cut!" - Design your own character - try to recreate yourself or your favorite celebrity. - 9 salons to make your own - buy them up, improve them with your unique touch and rake in the money. - Renovate your salon, paint the walls and decorate as you please; - Treat your customers right with 10 distinct hairdressing actions: washing, shampooing, drying, brushing, cutting, dyeing and more. And that’s just what you can do before you start styling. - Take control of your customers’ hair with 11 hairdressing tools such as: scissors, razor, brush, hair straightener, curler, dryer, and more! - Manage your salon - from economics to the dirty floor. Somebody has to make sure there’s a decent profit margin… And make sure your workplace is clean and welcoming - and that person is you. BECOME A HAIRDRESSER "Experiment with colors and layering. Don’t forget about haircare – wash hair, shampoo using the best products, dry them and go through the whole hairstyling process step by step. Balayage, perm or highlights – the creation choice is up to you! Improve your styling skills and meet your customers expectations." CREATE A CHARACTER Straight, curly, or maybe you’d like bangs to complete a chic look? In Hairdresser, you have the opportunity to experiment with your clients - no scissors required! Change the look of your clients or try to recreate yourself in the game! Maybe it's time to try out a new hairstyle? Sandbox mode provides you with endless possibilities! BUILD YOUR HAIRDRESSING EMPIRE Aim for the top! Expand your empire and become a hairdressing mogul. Buy and renovate your salon, hire new employees, and learn a few tricks for your customers' satisfaction. Stay up to date with current trends and purchase new products for the most discerning customer - the higher your rating, the more you earn. Don't rest on your laurels and join the hair of fame.