Step into the ultimate public transport experience with City Transport Simulator: Gold Edition! Drive, manage, and expand your very own transport company in the most immersive bus & tram simulation yet. Build routes, grow your network, and explore a detailed European-inspired city like never before. Drive like a pro with: - Precise real-world physics - Authentic engine & ambient sounds - Interactive cockpits with controls simulated - Steering wheel support - Custom control mapping so you can play your way Build Your Own Network! Designing your own routes has never been easier. With the in-game Line Editor and Timetable Generator, you can create fully custom tram and bus lines across the city’s vast transport network in just a few clicks: - Easily create your own routes for trams and buses by selecting stations along your desired path - Use the built-in Timetable Generator to set precise intervals, pause times, start/end times, and vehicle density - Assign vehicles to each line and let AI trams and buses follow your schedule in real time, just like a real network - Monitor and optimize performance as your lines grow and adapt with the city’s needs Career or Sandbox – Play Your Way Career Mode Begin your journey as a small operation with limited resources. Transport passengers, plan routes, maintain timetables, and earn XP to level up. Receive resources to create new lines, buy vehicles and unlock upgrades. Drive with precision and stay on time to increase passenger satisfaction and expand your network across the city. Sandbox Mode No stress. No rules. Just freedom. Choose from up to 15 pre-made tram and bus lines or build your own. Drive any vehicle, set your environment, and explore the city at your own pace. You’re not just a driver — you’re the boss! - Name your operation, city, stations, and routes - Choose from 20 liveries and 100+ logos - Pick between fictional and real-world station designs - Your branding appears on vehicles, buildings, signage, and station announcements - Station announcements are automatically generated, support multiple languages, and include through-line integration - Station styles, routes, line colors, naming — fully up to you AI trams and buses operate on your scheduled lines, running alongside your own vehicles in real time. A Living, Breathing City Navigate over 50km of routes and 80 unique stations in a richly detailed public transport network inspired by real cities in southern Germany. Drive through bustling open-world city centers, quiet suburbs, and scenic old towns — all with a full day/night cycle, dynamic passenger volumes, intelligent and licensed AI vehicles including Deutsche Bahn trains, DHL delivery vans, and stores like REWE, Tegut, Deutsche Post and more. Are you ready to take control of the city?