Upgrade your experience with the Deluxe Edition which includes: - The Sinking City Remastered game - The Worshippers of the Necronomicon: Three quests in which Charles Reed sets out in search of mysterious spell books that harbor unspeakable powers. - Merciful Madness: Three quests that explore Lovecraft’s iconic stories and bring to light the mysteries of Oakmont and its deranged citizens. - Investigator Pack - Upgrade your gaming experience with an exclusive private investigator outfit and access to a first aid kit, antipsychotics and a crafting materials starter pack. - Chicago Organ Grinder - This DLC grants early access to the most powerful weapon in the game, the Tommy gun, and comes with a golden skin of the weapon. - Experience Boost - This DLC includes a skill point that can be used from the start of the game. Use it wisely to upgrade your combat skills, vigor or mind. Game Description: The Sinking City is an adventure and investigation game set in an open world inspired by the universe of H.P. Lovecraft, the master of Horror. The half-submerged city of Oakmont is gripped by supernatural forces. You're a private investigator, and you have to uncover the truth of what has possessed the city… and the minds of its inhabitants. Game Pillars: - An oppressive atmosphere and story inspired by the universe of H.P. Lovecraft. - A vast open world that can be explored on foot, by boat, in a diving suit… - High replay value thanks to an open investigation system: each case can be solved in a number of ways, with different possible endings depending on your actions. - An arsenal of weapons from the 1920s with which to take on nightmarish creatures. - Manage your mental health to untangle the truth behind the madness.