Adventures of Pip
Adventures of Pip revitalizes the classic side-scrolling action platform genre. Pip -- the ultimate digital underdog – is a lowly single pixel in a 32-bit world who proves that you can’t judge a hero by the fidelity of his shaders. During the game, Pip gains the ability to evolve and grow by absorbing pixels from his fallen foes. Those same pixels can then be used to blast through environment puzzles and enemies, devolving Pip back to a single pixel. Players will explore five stylized worlds and experience up to 10 hours of epic adventure saving Pip’s village from the evil Queen DeRezzia. Inspired by classic platformers, Adventures of Pip basks in a world where players can defeat a huge 32-bit boss as a single pixel or even as an 8-bit character. With three different forms, evolve and devolve Pip to solve puzzles and defeat enemies; each with their own weakness and strength that must be unraveled throughout the campaign.