Velocity 2X
Become a certified badass. Abducted by a race of hostile aliens, Lt. Kai Tana must use her quick reflexes and the teleporting power of the Quarp Jet to free her fellow prisoners and find a way home. Swapping back and forth between top-down vertical shoot ‘em up and side-scrolling action platformer, Velocity 2X blends two unique styles of fast-paced, frenetic gameplay into one incredible experience. - High-energy Adventure: Players must pilot the Quarp Jet through dangerous territory, using a variety of weapons and teleporting technology. Then dock your ship and advance through side-scrolling missions to defeat the evil alien race from within! - Speed Runner’s Dream: Use Speed Boost pads, on-foot teledash and cybernetic sprints to make it through the game faster! - Over 50 Dynamic Levels: Using the Quarp technology, navigate Lt. Tana through hours of gameplay that increases in speed and difficulty as you advance. - High Re-playability: Compete against your friends to see who can have the top score! Ranked leaderboards let speed runners compete for fastest time, highest completion percentage and highest overall score! - Neon Future: Take players to the stars with colorfully bold visual effects and a pulsing electronic soundtrack co-created by award-winning game composer Joris de Man. - NEW FEATURE Daily Challenge: Come back daily for exclusive new maps, complete with their own leaderboards! - Dual Core & Critical Urgency DLC Packs Included: 16 additional mind-melting levels to master advanced techniques!