The Lift
You are a handyman renovating a massive research facility abandoned after a mysterious incident. The Lift is an eerie first-person simulator with satisfying house-flipping gameplay, a mind-bending story, and a highly interactive world inspired by Soviet sci-fi and the SCP Foundation. ***** The Institute was humanity's most advanced research facility – until a catastrophic incident left it drifting through the void, plagued by cosmic decay and slowly fading into oblivion along with its dark secrets. Awakened from stasis, you must restore the Institute and uncover what went wrong. In this first-person simulator, satisfying handyman gameplay meets a mysterious sci-fi story. RENOVATE Every floor is a massive renovation project with unique challenges. Work at your own pace, tackling everything from basic furniture repairs to complex electrical engineering projects. Use a variety of gadgets, craft what you need, and bring the Institute back to its former glory. EXPLORE Use the Lift as your mobile base while travelling across the Institute. Explore multiple biomes, unlock hidden areas, meet unforgettable characters, and complete their quests. Piece together the mind-bending truth behind the incident that changed everything. REPAIR Breathe life back into dozens of intricate devices from vending machines and generators to satellite dishes and supercomputers. Build circuits with multiple components, identify fault currents, route cables, manage power supply, and generate torque to repair each system.