The Dark Pictures Anthology House of Ashes
The Dark Pictures Anthology is a series of standalone, cinematic branching horror games where the decisions you make in the game determine the story and the outcome you receive. House of Ashes is the third game in the series. Iraq, 2003. As the conflict draws to a close a Military Unit, accompanied by CIA field operative Rachel King, is ordered to investigate a suspected underground chemical weapons facility in shadow of the Zagros Mountains. Arriving at the coordinates, the search party is ambushed by a local patrol led by Sergeant Salim Othman. During the battle, an earth tremor opens sinkholes in the ground, pitching both sides into the ruins of a buried Sumerian temple and, in the darkness beneath the Arabian Desert, something evil is awakened. Savage and unstoppable, a nest of ancient and unearthly creatures have a new prey to hunt. Horrific discoveries and impossible decisions face the Unit as they strive to navigate a subterranean labyrinth and escape the terrifying threat. Will they each prioritise their own survival, or put aside their fears and their personal rivalries to fight together as one? The Curator's Cut The Curator's cut features new scenes playable from the other characters' perspective with brand new choices and decisions to make. The Curator's cut is only available once you have completed the main story.