Dracula: The Disciple
"Welcome to my house! Enter freely and of your own free will" (Bram Stoker) In this first-person puzzle adventure, you play as Emile Valombres, a French archivist afflicted with a terminal illness. His quest for a cure leads him to Dracula’s abandoned castle, where the Count conducted the dark experiments that granted him immortality. To cheat death, you must explore this cursed abode, handle occult tools and uncover the secrets of vampiric transformation. Uncover Forbidden Secrets “Do you not think that there are things which you cannot understand, and yet which are; that some people see things that others cannot?" (Bram Stoker) The castle may be abandoned, but its mysteries endure. Discover the Count’s work, writings and correspondence, revealing knowledge beyond human comprehension, from occult incantations to alchemical transmutations and unholy experiments. These pages hold your only hope, and only your reasoning skills will allow you to unlock their secrets. Master the Occult Arts Once you have deciphered and understood these secrets, it’s up to you to put them into practice. Work in the laboratory to combine elemental powers using the alembic, decanter and athanor in the alchemical quest for the legendary Philosopher’s Stone. Visit the greenhouse to grow strange plants with sometimes supernatural properties, and master the intricate art of rituals by tracing their symbols on the castle floor yourself. Rely on your own logic, use tools and ingredients, and experiment to help you learn. Realistic mechanics bring every action to life, making each experiment a step closer to the truth. Embrace the Curse The cure comes at a terrible cost: a dark transformation into a vampire. Your quest has bound your fate to that of Count Dracula, initiating an irreversible metamorphosis. Your only escape is to see the process through, altering your body forever. The powers granted by your new nature offer unique advantages, allowing you to perform feats no human could achieve and helping you progress further through the Count’s dwelling. Become Lord of the Castle Delve into the depths of a Gothic castle whose otherworldly beauty hides dark secrets. The rooms contain not only supernatural puzzles but also fragments of a forgotten past. Piece together Count Dracula’s history, from his first steps into the occult and unspeakable experiments, to the decisive discoveries that sealed his transformation into a vampire lord. Explore the castle by day and rediscover it under a new light by night. From abandoned drawing rooms, mysterious gardens and the foreboding laboratory, to the lofty astronomy tower, the lush greenhouse and the sinister dungeons, unlock new areas as you develop new abilities, until you are no longer a guest, but the master of the castle.