Project Neon
In the desolate future of 2042, Earth teeters on the brink of ecological collapse due to relentless climate change. The only hope lies with a visionary who abandoned Earth to start anew on Mars, disgusted by humanity‘s negativity and the financial betrayal of his ventures. „Project Neon“ is your top-secret mission to navigate the treacherous cosmos and bring this recluse back from his Martian stronghold, without harming him, to salvage our dying planet. He has fortified Mars with an impenetrable shield, anchored by defenses on four neighboring planets. Each planet is guarded by fierce enemies and daunting bosses, integral to maintaining the shield. Your task: dismantle this interplanetary defense, planet by planet, in a high-stakes shoot ‘em up adventure. Featuring intense 16-bit action that harks back to the glory days of Japanese arcade shooters, „Project Neon“ promises a thrilling challenge. Are you ready to face the ultimate shmup challenge and save Earth?