Alkahest
Grounded fantasy adventure When the sun rises over the kingdom of Kadanor, it casts long shadows. Explore a world mired in feodal turmoil, where the balance of power between the three major houses is fragile. As the youngest son of a petty lord, you’re no hero. And to become someone, you’ll have to prove your worth through sweat and blood. Investigating unusual goblin raids on the county border may be the chance you've been waiting for. Explore castles, forests, villages and other realistic settings, while meeting its residents and making interesting decisions on your journey. Dynamic combat with a focus on interactive environment Build your combo and execute it against enemies. Drop a tree on their head, kick them off a cliff, set them on fire. In Alkahest, fast-paced close combat within a richly interactive environment takes center stage. Use all advantages – alchemical potions, daggers, relics, and more! Even a rope can become a deadly weapon in skillful hands. Master the craft of Alchemy Instead of magic, Alkahest will feature alchemy, a complex and important game system. Follow a recipe or mix gathered ingredients at your own discretion. Use the substance as a throwable, a weapon oil, plant it into an NPC's pocket or even drink it yourself. In each scenario, outcomes can be unpredictable. Sticky death or heady encouragement – what are you brewing next? Immerse yourself in the journey We are players ourselves and believe in quality over quantity. So a big no to a bloated map and dull filler quests.