GHOSTLESS
GHOSTLESS is set in an alternate 20th century, 15 years after a Cold War AI super-intelligence turned against humanity. You take on the role of the Envoy, sent to investigate rumours of a facility where AI is creating a new secret weapon. Your ship gets shot down, leaving you stranded and outnumbered. Your only chance of survival is to find and recruit locals and build a guerrilla resistance to fight back against the machines. Just be careful who you trust… EXPLORE AND SURVIVE Exploration, platforming and combat combine when you venture out into a ruined city. Scavenge for resources, search for survivors and fight robotic adversaries. BUILD THE RESISTANCE Expand your base camp and assign new recruits to crafting stations to build better gear and weapons. Managing the size, health and status of your colony is vital to progression. A TURING TEST FOR SURVIVAL Analyze clues, observe behaviors, and interview recruits to root out android impostors posing as human to sabotage your resistance from within. LEAD INCURSIONS Enemy strongholds can’t be dealt with alone. Lead your comrades into exciting set-piece battles to take them down and open up new areas of the map. SCI-FI PARANOIA THRILLER Uncover the truth about what happened to this world in a dark sci-fi plot about humanity, creation and survival. HI-FI PIXEL ART A moody 2.5D art style that blends retro pixel graphics and modern 3D lighting and visual effects.